NL

smartphoto voor Pelicano - samen tegen kinderarmoede
smartphoto en pelicano samen tegen kinderarmoede

smartphoto doneert €2 aan Pelicano per verkocht kussen!

Van 10 tot en met 19 oktober is het de Pelicano 'Week tegen Kinderarmoede'. Tijdens deze periode en t.e.m. 2 november '25 schenkt smartphoto €2 per verkocht gepersonaliseerd kussen aan de strijd tegen kinderarmoede. Want terwijl jij je huis gezelliger maakt met een uniek kussen, help je tegelijk om andere kinderen een warme, veilige thuis te geven.

In België groeit 1 op de 5 kinderen op in armoede. Dingen die voor velen vanzelfsprekend zijn – een gevulde brooddoos, warme kleren of schoolmateriaal – zijn voor hen niet gegarandeerd. Daarom steunt smartphoto het werk van Pelicano vzw, die zich inzet voor duurzame hulp aan kwetsbare kinderen, van kleuter tot jongvolwassene.

Een kleine aankoop voor jou, een groot verschil voor een kind.

Bestel een kussen tvv Pelicano

Wil jij ook jouw steentje bijdragen en tegelijkertijd gepersonaliseerde decoratie in huis halen of schenken?

Bestel dan nu een gepersonaliseerd kussen want voor elk kussen dat je bestelt, doneren wij 2 euro aan Pelicano.*

Zo geef je niet alleen een originele en warme knuffel aan wie je lief is, maar ook een bijdrage aan een kind dat steun kan gebruiken. Een klein gebaar, met een grote betekenis.

*Deze inzamelactie loopt van 13 oktober '25 t.e.m. 2 november '25.
Meer Minder

Wat Pelicano vandaag doet en al heeft bereikt:

De aanpak van Pelicano

Meer dan 5.000 kinderen worden op dit moment langdurig ondersteund met alles wat ze nodig hebben om mee te kunnen op school, gezond te eten, en zich sociaal te ontwikkelen. Pelicano doet dit in nauwe samenwerking met scholen, artsen en maatschappelijk werkers, die op het terrein signalen opvangen van verborgen armoede. Door langdurige financiële en sociale ondersteuning bieden ze een structurele oplossing als resultaat. Met deze aanpak wil Pelicano de armoedecirkel voor elk kind in armoede doorbreken.
Meer Minder
De aanpak van Pelicano

Week van de kinderarmoede

Van vrijdag 10 tot en met zondag 19 oktober organiseert Pelicano opnieuw hun jaarlijkse ‘Week tegen Kinderarmoede’. Een week vol hartverwarmend engagement, bewustwording en talloze acties. Als bijzondere kick-off opent Rudi Vranckx - gerenommeerd oorlogsverslaggever en geëngageerd verteller - op vrijdag 10 oktober de ‘week tegen kinderarmoede’ met een meeslepende avond vol pakkende verhalen én hoop op verandering. Rudi neemt het publiek mee in zijn blik op de wereld, deelt zijn ervaringen en fileert de maatschappelijke uitdagingen waarvoor we vandaag met z’n allen staan.
Meer Minder
Week van de kinderarmoede

Dag van de brooddoos

Samen met ambassadeur Jeroen Meus en cartoonist Tom Borremans vraagt Pelicano aandacht voor het schrijnende aantal lege brooddozen in Belgische scholen. Hun boodschap is helder: geen enkel kind zou honger mogen hebben tijdens de schooldag. Via de ludieke maar rake campagne “De Brooddoos van Sociaal Incapabele Michiel” wordt dit probleem op een originele manier onder de aandacht gebracht. Pelicano werkte hiervoor samen met Jeroen en Tom om bewustzijn te creëren rond kinderarmoede, en lanceerde een speciale actie: mensen kunnen een brooddoos winnen door tot het einde van het jaar een boterhamdoos van één kind te vullen adhv een donatie. Smartphoto droeg bij aan deze actie door 100 gepersonaliseerde brooddozen te bedrukken en te schenken aan Pelicano.
Meer Minder
Dag van de brooddoos

Ontdek onze herfstdecoratie

Knusser wordt het niet!

Geef jouw huis die extra warme toets door jouw gezelligheid te personaliseren! Met onze gepersonaliseerde cosy home decoratie maak je elke ruimte gezelliger én uniek. Van zachte plaids en knusse kussens tot sfeervolle accessoires – allemaal aanpasbaar met jouw favoriete foto’s, namen of boodschappen.

Creëer een plek waar jij je echt thuis voelt. Ontdek de collectie en geef je interieur die persoonlijke, warme toets die het verdient.
Meer Minder

Gelieve even te wachten...