- Home
- Pelicano actie
smartphoto steunt Pelicano
Van 10 tot en met 19 oktober vond de Pelicano 'Week tegen Kinderarmoede' plaats. Naar aanleiding daarvan schenkte smartphoto tot en met 2 november 2025 €2 per verkocht gepersonaliseerd kussen aan de strijd tegen kinderarmoede. Terwijl vele van onze klanten hun huis gezelliger maakten met een uniek kussen, hielpen ze tegelijk om kwetsbare kinderen een warme, veilige thuis te geven. Een kleine aankoop voor hen, een groot verschil voor een kind.
In België groeit 1 op de 5 kinderen op in armoede. Wat voor velen vanzelfsprekend is – een gevulde brooddoos, warme kleren of schoolmateriaal – is voor hen lang niet gegarandeerd. Daarom koos smartphoto ervoor om het werk van Pelicano vzw te steunen, een organisatie die zich inzet voor duurzame hulp aan kinderen in armoede, van kleuter tot jongvolwassene.
Je kan hen nog steeds mee steunen door de Sociaal Incapabele Michiel brooddoos te bestellen!
In België groeit 1 op de 5 kinderen op in armoede. Wat voor velen vanzelfsprekend is – een gevulde brooddoos, warme kleren of schoolmateriaal – is voor hen lang niet gegarandeerd. Daarom koos smartphoto ervoor om het werk van Pelicano vzw te steunen, een organisatie die zich inzet voor duurzame hulp aan kinderen in armoede, van kleuter tot jongvolwassene.
Je kan hen nog steeds mee steunen door de Sociaal Incapabele Michiel brooddoos te bestellen!
Bestel jouw Sociaal Incapabele Michiel brooddoos tvv Pelicano
Deze unieke lunchbox combineert functionaliteit met een stevig statement. Het opvallende design is van Sociaal Incapabele Michiel en met zijn kenmerkende humor geeft hij de Pelicano-brooddoos dit jaar een luchtige twist — want het leven in armoede is al zwaar genoeg. De brooddoos is niet alleen praktisch, maar staat ook symbool voor solidariteit. Alle winst is ten voordele van Pelicano zodat zij hun strijd tegen kinderarmoede en lege brooddozen op school kunnen verder zetten. Bestel ze snel!
Let op: dit is een limited edition en exclusief verkrijgbaar via smartphoto. Op = op, dus wees er snel bij!
Meer Minder Let op: dit is een limited edition en exclusief verkrijgbaar via smartphoto. Op = op, dus wees er snel bij!
Wat Pelicano vandaag doet en al heeft bereikt:
De aanpak van Pelicano
Meer dan 5.000 kinderen worden op dit moment langdurig ondersteund met alles wat ze nodig hebben om mee te kunnen op school, gezond te eten, en zich sociaal te ontwikkelen. Pelicano doet dit in nauwe samenwerking met scholen, artsen en maatschappelijk werkers, die op het terrein signalen opvangen van verborgen armoede. Door langdurige financiële en sociale ondersteuning bieden ze een structurele oplossing als resultaat. Met deze aanpak wil Pelicano de armoedecirkel voor elk kind in armoede doorbreken.
Meer Minder
Week van de kinderarmoede
Van vrijdag 10 tot en met zondag 19 oktober organiseert Pelicano opnieuw hun jaarlijkse ‘Week tegen Kinderarmoede’. Een week vol hartverwarmend engagement, bewustwording en talloze acties. Als bijzondere kick-off opent Rudi Vranckx - gerenommeerd oorlogsverslaggever en geëngageerd verteller - op vrijdag 10 oktober de ‘week tegen kinderarmoede’ met een meeslepende avond vol pakkende verhalen én hoop op verandering. Rudi neemt het publiek mee in zijn blik op de wereld, deelt zijn ervaringen en fileert de maatschappelijke uitdagingen waarvoor we vandaag met z’n allen staan.
Meer Minder
Dag van de brooddoos
Samen met ambassadeur Jeroen Meus en cartoonist Tom Borremans vraagt Pelicano aandacht voor het schrijnende aantal lege brooddozen in Belgische scholen. Hun boodschap is helder: geen enkel kind zou honger mogen hebben tijdens de schooldag. Via de ludieke maar rake campagne “De Brooddoos van Sociaal Incapabele Michiel” wordt dit probleem op een originele manier onder de aandacht gebracht. Pelicano werkte hiervoor samen met Jeroen en Tom om bewustzijn te creëren rond kinderarmoede, en lanceerde een speciale actie: mensen kunnen een brooddoos winnen door tot het einde van het jaar een boterhamdoos van één kind te vullen adhv een donatie. Smartphoto droeg bij aan deze actie door 100 gepersonaliseerde brooddozen te bedrukken en te schenken aan Pelicano.
Meer Minder
Ontdek onze herfstdecoratie
Knusser wordt het niet!
Geef jouw huis die extra warme toets door jouw gezelligheid te personaliseren! Met onze gepersonaliseerde cosy home decoratie maak je elke ruimte gezelliger én uniek. Van zachte plaids en knusse kussens tot sfeervolle accessoires – allemaal aanpasbaar met jouw favoriete foto’s, namen of boodschappen.
Creëer een plek waar jij je echt thuis voelt. Ontdek de collectie en geef je interieur die persoonlijke, warme toets die het verdient.
Meer Minder Creëer een plek waar jij je echt thuis voelt. Ontdek de collectie en geef je interieur die persoonlijke, warme toets die het verdient.