Ons team

Heb je vragen, suggesties of klachten over je smartphoto product of onze website?
Ons team staat klaar om je te helpen!

 

Heb je een vraagje?
Misschien vind je het antwoord in de meest gestelde vragen.

Computer

Voor mijn bestelling

Webprint krijgt een nieuwe naam en wordt smartphoto.be

Ben je een Webprint klant en heb je vragen over de overname door smartphoto? Geen zorgen, met de overname wordt er heel wat meer mogelijk voor jou en voor je account:

  • Een nog groter assortiment fotoproducten
  • Nog aantrekkelijkere promoties
  • Een nieuwe website en nieuwe mogelijkheden: maak je producten waar je het wil, wanneer je het wil en op elk apparaat: smartphone, tablet of computer

Wat verandert er? Niet bijzonder veel. Hieronder vind je de belangrijkste vragen met antwoord. Heb je toch nog andere vragen? Aarzel niet om onze klantendienst te contacteren via contact.nl@smartphoto.be of bel ons via: 02 403 47 48

Wat gebeurt er met mijn huidige account?

We veranderen niets aan jouw account. Alle gegevens worden overgenomen in jouw nieuwe account en alle projecten blijven bewaard. Mocht je nog vragen hebben over jouw account, aarzel niet ons te contacteren.

Wat gebeurt er met mijn foto's?

Ook hier verandert er helemaal niets. Al je foto's worden overgenomen in jouw nieuwe account. Mocht je nog vragen hebben over jouw account, aarzel niet om ons te contacteren.

  • Fotoboekprojecten die opgemaakt werden met de Webprint editor kunnen in de nieuwe smartphoto editor afwijkingen vertonen. Dit betekent dat wanneer je een bewaard fotoboek wil afwerken of bijbestellen, dit zal worden opgemaakt volgens de opties en mogelijkheden van de nieuwe editor. Controleer a.u.b. je bestellingen op eventuele afwijkingen.
  • Mocht je nog vragen hebben over jouw projecten, aarzel niet om ons te contacteren
  • Wat gebeurt er met mijn inloggegevens?

    Je blijft je bekende inloggegevens behouden. Wil je jouw inloggegevens wijzigen dan kan je dit doen onder "Mijn profiel". Mocht je vragen hebben over jouw inloggegevens, aarzel niet ons te contacteren.

    Wat gebeurt er met mijn tegoeden, vouchers of cadeaubonnen?

    Openstaande tegoeden, vouchers of cadeaubonnen worden mee overgenomen in je nieuwe account. Bij vragen over dit onderwerp, aarzel niet ons te contacteren.

    Apps

    Alle Webprint apps worden op termijn vervangen door smartphoto-apps. Mocht je al een Webprint app geïnstalleerd hebben, verwijder deze dan. We zullen je op de hoogte houden wanneer we onze nieuwe apps lanceren. Mocht je vragen hebben over onze apps, aarzel niet ons te contacteren.

    Mozaïek

    Reeds bestelde mozaïek-projecten kunnen na 21 september 2016 niet meer nabesteld worden. Momenteel werken we zo hard mogelijk om het product snel opnieuw beschikbaar te maken. We houden je op de hoogte wanneer de mozaïek opnieuw beschikbaar is. Mocht je nog vragen hebben over je mozaïek-bestellingen, aarzel niet ons te contacteren.

    Contactgegevens voor oude bestellingen:

    Bij vragen over "oude" Webprint bestellingen (bestellingen vóór 21 september 2016) contacteer dan:

    Webprint klantenservice

    Contactgegevens voor nieuwe bestellingen

    Bij vragen over "nieuwe" bestellingen (bestellingen na 21 september) contacteer dan:

    smartphoto klantenservice

    Vernieuwde fotoboeken

    Onze fotoboeken kregen onlangs een update. Sinds september 2016 werden er kleine wijzigingen doorgevoerd aan enkele fotoboek kaften en formaten. Ben je zelf een fotoboek aan het maken of ben je van plan binnenkort te starten met het ontwerpen van je boek? Onderstaand vraag-en-antwoord overzicht helpt je vast verder. Heb je toch nog meer vragen, aarzel niet om even contact op te nemen met onze klantendienst!

    Kan ik nog alle fotoboeken en designs bestellen?

    Je kan nog steeds alle fotoboeken in alle formaten bestellen zoals voorheen. Enkele kleine wijzigingen situeren zich op het gebied van de kaft en binding. Onze designkaften werden gerestyled en zijn beschikbaar met 2 aantrekkelijke kaften: zwart leder (lederlook) en natuurlijk linnen. Dit betekent dat 2 designkaften (Witte Cirkels en Witte Strepen) niet langer kunnen worden besteld. Kaften met foamboard (L) en vensterkaften (fotoboeken XL) zijn niet langer beschikbaar. Uiteraard kan je jouw boek wel bestellen met lederen, linnen of fotokaft.

    Is de manier waarop ik een fotoboek maak veranderd?

    Geen zorgen, het maken van je fotoboek is nog steeds even eenvoudig. De editor waarin je jouw fotoboek samenstelt ziet er precies hetzelfde uit en ook bestellen doe je op net dezelfde manier als voorheen. De enige wijziging in de editor zijn de extra papieropties die je hier kan selecteren.

    Wijzigingen Fotoboeken Extra Large:

    Vensterkaft

    Het is niet langer mogelijk een fotoboek te bestellen met vensterkaft. Daarentegen kan je wel fotoboeken met lederen en linnen kaften bestellen. Of je kiest voor een gepersonaliseerde fotokaft met een zelf gekozen foto.

    Designkaft

    Onze designkaften werden gerestyled en zijn nu beschikbaar met 2 aantrekkelijke kaften: zwart leder en natuurlijk linnen. Dit betekent dat het Witte Cirkels Design en het Witte Strepen Design niet langer verkrijgbaar zijn.

    Transparant Papier

    Het transparant pergamijnpapier is voor de nieuwe fotoboeken overbodig. Vandaar dat een boek met tussenliggende, doorschijnende bladen niet meer kan worden besteld.

    Formaat

    Het formaat van de nieuwe fotoboeken XL verschilt licht ten opzichte van de oude fotoboeken. Voor meer info, bekijk de technische details.

    Wijzigingen Fotoboeken Large:

    Designkaft

    Onze designkaften werden gerestyled en zijn nu beschikbaar met 2 aantrekkelijke kaften: zwart leder en natuurlijk linnen. Dit betekent dat het Witte Cirkels Design en het Witte Strepen Design niet langer verkrijgbaar zijn.

    Foamboard

    Kaften met foamboard zijn niet langer beschikbaar. Je kan kiezen uit een harde of zachte kaft.

    Formaat

    Het formaat van de nieuwe fotoboeken L verschilt licht ten opzichte van de oude fotoboeken. Voor meer info, bekijk de technische details.

    Wijzigingen Fotoboeken Medium:

    Formaat

    Het formaat van de nieuwe fotoboeken M verschilt licht ten opzichte van de oude fotoboeken. Voor meer info, bekijk de technische details.

    Vragen over afbeeldingen.

    Waarom moeten mijn afbeeldingen in sRGB en niet in CMYK zijn?

    We werken enkel met JPEG-bestanden. Die vragen een sRGB kleurprofiel om het aantal convertiestappen zo laag mogelijk te houden. Zo gaat er geen kleurechtheid, scherpte,... van de foto verloren.

    Hoeveel pixels moet mijn beeld zijn?

    Voor een goede print moet je afbeelding voldoende groot zijn. De precieze afmetingen moeten niet exact hetzelfde zijn als in het overzicht*, maar wanneer deze worden benaderd, worden je afbeeldingen afgedrukt in de best mogelijke kwaliteit.

    Hoe weet ik of mijn afbeeldingen een voldoende hoge resolutie hebben?

    Als een beeld een te lage resolutie heeft om een kwalitatief product af te leveren, dan verschijnt er een waarschuwing tijdens het aanmaken van je product. Je merkt een kleine driehoek met een uitroepteken op je foto Waarschuwing. Als je resolutie ok is, krijg je deze niet te zien.

    Foto's met een waarschuwing kunnen er goed uitzien in het voorbeeld op je scherm, maar zullen wazig en gepixeld zijn als ze worden uitvergroot en geprint.

    Wil je de resolutie van je foto controleren, ga dan naar 'Mijn account' en selecteer 'Mijn Foto's'. Selecteer de foto en klik op het info-icoon Informatie rechts bovenaan . Daar vind je de bestandgrootte en het afdrukformaat.

    In de volgende tabel vind je een overzicht* van de minimale resoluties:

    Fotoprints Minimum resolutie
    Hoogte (in pixels) Breedte (in pixels)
    9 x 12/13 cm 768 1152
    10 x 14/15 cm 768 1152
    11 x 15/17 cm 845 1268
    13 x 17/19 cm 900 1350
    Posters & Foto op canvas Minimum resolutie
    Hoogte (in pixels) Breedte (in pixels)
    20 x 27/30 cm 709 1063
    30 x 40 cm 992 1321
    40 x 40/53/60 cm 1134 1701
    50 x 66/70 cm 1417 1983
    60 x 80/90 cm 1701 2251
    70 x 93/105 cm 1984 2976
    80 x 106/120 cm 2268 3402
    90 x 120 cm 2551 3402
    Fotoboeken, Kaartjes, Kalenders, Cadeau - ideeën
    Wanneer je een fotoproduct aanmaakt, krijg je een waarschuwing wanneer jouw afbeelding een te lage resolutie heeft.

    Hoe kan ik een eerder gemaakt product terugvinden?

    Heb je een account aangemaakt, dan kan je al je aangemaakte creaties bewaren. Deze vind je terug in “Mijn producten” en je kan zelf kiezen wanneer deze te bestellen.

    Indien je jouw gemaakt product niet terugvindt, kijk dan even na of je de cookies en temporary files niet onlangs hebt verwijderd alvoren jouw product te bewaren. In dit geval zal je het product jammer genoeg niet meer kunnen terugvinden.

    Je kan ook gewoon bestellen zonder een account aan te maken, maar dan kan je jouw creaties niet bewaren om er later aan verder te werken of ze opnieuw te bestellen.

    Vragen over betaling

    Welke betaalmogelijkheden kan ik gebruiken?

    Alle bestellingen kunnen met Maestro, Visa, MasterCard of PayPal betaald worden. Voor bestellingen tot €100 kan je ook met een overschrijving betalen. Je overschrijvingsformulier wordt meegeleverd met je bestelling. Als je bestelling uit meerdere producten bestaat, zal het overschrijvingsformulier bij het laatst afgeleverde product zitten. Wil je jouw pakje laten afleveren in een postpunt, dan vragen we om ook jouw order on-line te betalen. Op jouw account, bij ‘mijn bestellingen’ vind je ook de betaalgegevens terug. Klik hiervoor op de pdf van het order en je ziet jouw aanrekening met onderaan de gegevens voor de betaling.

    Is mijn betaling veilig?

    De volledige betaling wordt behandeld door Ogone (zie www.ogone.be), gespecialiseerd in veilige betalingstranscaties. Alle gegevens worden doorgestuurd met hoge encryptie standaarden om een veilige transactie te garanderen. Je kredietkaartgegevens worden niet op onze servers bewaard. We garanderen je een 100% veilige betaling..

    Vragen over actiecodes

    Hoe gebruik ik een actiecode?

    Ga naar het winkelmandje wanneer je product klaar is. Daar vind je onder je gemaakte product het veld voor de actiecode terug. Vul je code in en klik op 'Pas code toe' om de actiecode te activeren. De korting zal nu van het totaalbedrag worden afgetrokken. Per bestelling kan je maar 1 actiecode toepassen.

    Hier geef je jouw actiecode in

    Wat moet ik doen als de code niet werkt?

    Elke code werkt volgens bepaalde voorwaarden. De actiecode is enkel geldig voor de producten en de hoeveelheden die vermeld staan in de promotie. Actiecodes zijn niet cumuleerbaar. Bij elke actie staat de geldigheidsdatum vermeld. Sommige codes werken enkel op onze partnerwebsites en andere enkel op onze eigen website. Sommige codes zijn enkel geldig voor nieuwe klanten of kunnen slechts één keer gebruikt worden. Je kan alle nodige informatie over deze specificaties terugvinden in de legal text die zich onderaan elke e-mail, landingspagina of advertentie met een actiecode bevindt.

    Kan ik de actiecode nog gebruiken nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?

    Een bestelling kan niet meer worden aangepast eens ze is bevestigd, ook niet voor een actiecode. In sommige gevallen kan je de actiecode wel nog gebruiken voor een volgende bestelling. Hou rekening met de einddatum van de promotie.

    Kan ik meerdere actiecodes gebruiken?

    De actiecodes zijn niet cumuleerbaar. Er is slechts één code te gebruiken per bestelling.

    Een technisch probleem: wat kan ik doen?

    Je hebt een probleem ervaren op onze website? Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen en een oplossing te vinden voor het probleem, maak je best een printscreen (kopie van uw scherm) waarop de foutmelding/probleem te zien is (via de knop ‘Print Scrn’ en vervolgens ‘plakken’ in een Word document). Dit kan je dan via e-mail naar onze klantendienst doorsturen via contact.nl@smartphoto.be

    Tevens vragen we jou om volgende informatie mee te geven:

    • Type computer: PC, Apple, persoonlijke -of bedrijfscomputer, etc.
    • Besturingssysteem van jouw computer: Windows (XP, Vista, 7), Mac OSX, Linux, etc.
    • De gebruikte browser + versie: Internet Explorer (7-8-9-10-11 + 32/64-bit), Mozilla Firefox, Chrome, etc.

    We doen er alles aan om je zo snel mogelijk verder te helpen.

    Hoe werkt de automatische kleurenverbeteraar?

    Alle afbeeldingen worden automatisch bijgewerkt met onze automatische corrector, tenzij je deze optie in jouw account uitvinkt. In volgende gevallen schakel je best de kleurencorrectie uit:

    • Zwart-wit foto’s
    • Voor foto’s die reeds zijn bewerkt.
    • Bij professionele shoots door een fotograaf.
    • Bij foto’s met zeer sterk of zwak contrast, foto’s gemaakt in de sneeuw, nachtfoto’s,...

    Welke leveringsmethode kan ik kiezen?

    Je kan kiezen uit verschillende leveringsmethoden:

    • Levering op het adres van jouw keuze
    • Afhalen bij een PostPunt afhaalpunt
    • Afhalen bij een Pakjes automaat

    Hoe werkt de levering bij afhaalpunten?

    Als je deze leveringsmethode kiest, kan je je pakje afhalen wanneer je dat zelf wenst gedurende de openingsuren van het PostPunt naar keuze.

    Je kan kiezen uit een reeks beschikbare PostPunten in je omgeving door te klikken op "Selecteer je afhaalpunt" en dan je postcode in te geven. Klik dan op "Zoeken" om de dichtsbijzijnde afhaalpunten te ontdekken.

    Door een afhaalpunt te selecteren krijg je meteen de openingsuren te zien.

    Eenmaal je jouw afhaalpunt hebt gekozen kan je kiezen om via e-mail of via SMS op de hoogte gebracht te worden over jouw pakketje. Eenmaal aangekomen, wordt je pakje 14 dagen lang bijgehouden.

    Hoe werkt de levering via pakjesautomaat?

    Je kan ook kiezen om je pakje te laten leveren bij een pakjesautomaat van Bpost. Vul een postcode naar keuze in en klik op "Zoeken". Je krijgt een lijst van pakjesautomaten in je buurt. Klik op "Hier leveren" om te bevestigen. Eenmaal je pakje werd geleverd, krijg je een confirmatie e-mail met alle details. Bij deze leveringsmethode is het noodzakelijk om online te betalen.

    Vrachtwagen

    Na mijn bestelling

    Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

    We kunnen jouw geplaatste online bestelling niet meer aanpassen. Wanneer jouw bestelling werd gevalideerd en geaccepteerd, vertrekt het product meteen in productie. Op deze manier kunnen we de leveringstermijn zo kort mogelijk houden. Het aanpassen van producthoeveelheid, toevoegen of wijzigen van een tekst of toepassen van een actiecode is dan niet meer mogelijk.

    Vragen over de levering

    Wat als ik slechts een deel van mijn bestelling heb ontvangen?

    Opdat je zou kunnen genieten van de best mogelijke leveringsvoorwaarden, sturen we jouw afgewerkte product meteen op. Sommige bestellingen kunnen dan ook in meerdere delen worden verzonden. Deze deelleveringen kunnen op een verschillend tijdstip aankomen. Vooral producten zoals boeken op fotopapier, foto’s op forex,... kennen een wat langer productieproces en kunnen de levertijd verlengen.

    Waar kan ik de productie- en levertijden terugvinden?

    Op elke productpagina vind je onder 'levering' meer informatie over de specifieke productie- en levertijd voor een bepaald product.

    Verpakking en levering

    Wat moet ik doen wanneer ik me vergist heb van leveringsadres?

    Je kan jouw bestelling niet meer aanpassen nadat je ze naar ons hebt verzonden. Je bestelling wordt afgeleverd op het door jou ingevulde adres. Gelieve de klantendienst toch onmiddellijk te informeren. Als jouw bestelling nog niet werd afgewerkt, kunnen wij proberen het adres nog aan te passen in ons productiesysteem. In sommige gevallen lukt dit nog.

    Wat zijn afhaalpunten?

    Via onze afhaalpunten kan je je pakketje ophalen waar en wanneer het jou het beste past. In België zijn er meer dan 1100 afhaalpunten, met allen ruime openingsuren.

    Afhankelijk van de door jou ingegeven postcode krijg je een overzicht van de afhaalpunten in de buurt. Selecteer een afhaalpunt in deze lijst en klik op 'Hier leveren'. Indien je laat leveren op een afhaalpunt dien je wel online te betalen.

    Meer informatie verkrijgen omtrent een afhaalpunt? Je zal worden verwittigd met een e-mail of een SMS (afhankelijk van je keuze) wanneer je pakket is geleverd.

    Na 7 dagen krijg je een herinnering dat je pakketje is toegekomen op een afhaalpunt. Je hebt 14 dagen de tijd om je pakket op te halen.

    Pakjesautomaat

    Je kan op onze site ook kiezen om jouw order in een pakjesautomaat te laten leveren. Je kan eenvoudig jouw adres ingeven en het systeem zoekt voor jou de dichtstbijzijnde pakjesautomaat. Je klikt op ‘hier leveren’. Je zal op jouw emailadres dat ingevuld staat een mail krijgen van de post met alle gegevens. Voor deze optie is het nodig online te betalen.

    Vragen over verzending

    smartphoto stuurt je een bevestigingsmail van zodra je bestelling geproduceerd en verzonden is. In deze e-mail staat een link die je doorverwijst naar de website van de post (indien je bestelling over een track-and-trace nummer beschikt). Via deze link kan je je bestelling volgen. Gelieve er rekening mee te houden dat wij je bestelling niet zelf kunnen volgen wanneer we het pakket aan de post hebben overgedragen.

    Kleine paketten worden zonder track-and-trace verzonden. Ook budgetprints worden verzonden zonde track-and- tracenummer.

    Vragen over de kwaliteit

    Kan er een verschil zijn tussen de printkwaliteit van mijn product en wat ik zie op het scherm?

    Je product wordt aangemaakt zoals jij het hebt doorgegeven. Hou er rekening mee dat computerschermen thuis meestal niet gekalibreerd worden en dat de printkwaliteit beter kan zijn dan wat je computerscherm weergeeft. Wij passen een automatische kleurencorrectie toe om foto’s te verbeteren. Indien je dit niet wenst, kan je deze optie in je profiel (op je account) uitvinken. De foto’s worden dan afgeprint zonder kleurencorrectie.

    Waarom ontvang ik mijn foto’s in verschillende formaten?

    Standaard Fotoprints worden steeds verwerkt in hun oorspronkelijke beeldverhouding. Dit betekent dat de hoogte van het gekozen formaat steeds hetzelfde is, maar de lengte van de foto is afhankelijk van jouw origineel bestand. Wij wijzigen niets aan de lengte en printen het bestand af, zoals je het ons doorgestuurd hebt.

    Klassieke Fotoprints worden steeds verwerkt in een vaste beeldverhouding. Vb. 10 x 15. Alle afdrukken zullen hier hetzelfde formaat hebben, ongeacht de verhouding van uw oorspronkelijk bestand. Hou hierbij wel rekening dat wanneer je bijv. vierkante of panoramische bestanden doorstuurt, je altijd een beetje beeldverlies zal hebben als je voor klassieke prints kiest.. Dit kan ook bij andere formaten het geval zijn

    Belangrijke opmerking:

    Je kan na het selecteren van jouw foto’s reeds zien of je het volledig beeld op de foto zal krijgen of niet. Hiervoor dubbelklik je best op de foto, daar kan je reeds zien of een deel van het beeld zal wegvallen (bij klassieke foto’s).

    Je kan zelf ook de lengte van jouw foto berekenen door de hoogste resolutiewaarde van het beeld te delen door de laagste resolutiewaarde en te vermenigvuldigen met de gekozen hoogte van jouw formaat (hoogste resoultiewaarde / laagste resolutiewaarde) x 11. Dit indien je bijvoorbeeld formaat 11 gekozen hebt. De resolutiewaarden kan je vinden na het dubbelklikken op de foto.

    Je fotoproduct voldoet niet of bevat een fout?

    Wanneer je niet 100% tevreden bent van je bestelling, doen we er alles aan om je te helpen. Stuur hiervoor eenvoudig een mailtje naar onze klantenservice via contact.nl@smartphoto.be met vermelding van het bestelnummer. Duidt aan om welk product het gaat en verstuur ons een foto van het product die het probleem duidelijk maakt.

    Onze klantendienst zal je zo snel mogelijk verder helpen.

    Opmerkingen:

    • Bij alle producten bestaat een foutenmarge (precisie van machines, technische beperkingen) tussen het gerealiseerde product en wat te zien is op het scherm. Hierdoor is het aangeraden om jouw foto correct binnen de lijnen te plaatsen met een voldoende marge voor tekst (zeker 0.3 mm)
    • Herlees grondig je toegevoegde teksten in jouw creaties om spelling- of grammaticale fouten te vermijden.
    • Gebruik de tab “Voorbeeld” (bovenaan de editor) vooraleer te bestellen om een laatste keer jouw creatie te controleren.

    Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen?

    Ik heb gekozen voor levering op een thuisadres:

    Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

    Als je bestelling is geplaatst, krijg je een mail met het volgnummer van je bestelling alsook een link waarmee je jouw bestelling kan volgen doorheen de verschillende leveringsfasen.

    Denk eraan dat kleine pakketjes en fotoprints worden verzonden zonder trackingsysteem.

    De gemiddelde leveringstermijn bedraagt 2 tot 5 dagen. Indien je na 10 dagen nog steeds je pakje niet hebt ontvangen:
    • Zend ons een e-mail naar contact.nl@smartphoto.be
    • Vermeld je bestelnummer en je leveringsadres

    We contacteren je zo snel mogelijk om je te verzekeren dat je jouw bestelling zo vlug mogelijk otvangt.

    Ik heb gekozen voor levering bij een PostPunt afhaalpunt:

    Wanneer je bestelling is verzonden, krijg je een e-mail dat je bestelling onderweg is naar het afhaalpunt van je keuze. Eenmaal aangekomen, krijg je via een e-mail of SMS (volgens de gekozen optie) een bericht dat je je pakje kan afhalen. Je pakje blijft 14 dagen lang beschikbaar. Na 7 dagen krijg je een herinnering.

    Tekstballon

    Andere vragen

    Je bent een journalist en je wenst extra informatie of je bent een bedrijf op zoek naar een nieuwe partnership?

    Contacteer ons dan via marketing@smartphoto.be en we bekijken je aanvraag zo snel mogelijk.

    Meer informatie over partnerships: www.smartphoto.be/nl/partnerships

    Ondernemingsnummer: 0447.697.065

    Mail

    Contacteer onze klantendienst.
    We antwoorden steeds zo snel mogelijk.

    contact.nl@smartphoto.be

    Houd je ordernummer bij de
    hand voor een vlotte opvolging.

    Telefoon  

    Onze klantendienst is iedere weekdag bereikbaar tussen 9u en 13u.
    We beantwoorden al je vragen graag via:

    02 403 47 48

    Houd je ordernummer bij de
    hand voor een vlotte opvolging.

    Brief

    We zijn ook bereikbaar via post.
    Brieven kunnen worden gestuurd naar:

    smartphoto
    DA 852-809-8
    Postbus 4 -
    9230 Wetteren